vrijdag 18 februari 2011

a month later....

Het is al weer een maand geleden dat ik voor het laatst gepost heb! De tijd gaat snel, maar eerlijk gezegd heb ik ook niet zoveel om over te bloggen....ik ben niet zoveel creatief meer bezig sinds ik zwanger ben en ik beleef op dit moment ook niet zoveel.
Mijn zwangerschap valt mij psychisch nog steeds erg zwaar. Inmiddels heb ik wel begeleiding dmv gesprekken bij een psychiater en psychologe in het Sophia ziekenhuis in Zwolle. Daar hebben ze zelfs een speciale poli (P.O.P.) voor angstige zwangeren....dat ik niet de enige ben geeft wel wat troost. Maar ik moet nog 3,5 maand en hoop echt dat de dagen voorbij vliegen en ik van mijn zwangerschap verlost ben (zo voelt het echt) en ons kindje eindelijk in mijn armen heb!

It's already a month later since my last post! Time really flies, but I must say that I also haven't alot to blog about...I'm not so creative since my pregnancy anymore.
My pregnancy is mentally still very tough for me. But I have therapy now at the hospital in Zwolle. There's a unit/team special for anxious pregnant women. So now I also know that I'm not alone in this. But I still have to go 3,5 month and I hope the day's really fly by so that my pregnancy is done and finally hold our son in my arms!

Ik heb een paar weken geleden toch nog een middag achter de naaimachine doorgebracht en voor de box een boxkleed gemaakt en twee speelgoedzakken....gemaakt met de vrolijke stof van Ikea......

Some weeks ago I was a little creative again and made this for the playpen (?)...a plaid and two toy-bags....
































Ik heb ook weer een foto van mijn groeiende buik gemaakt....24 weken zwanger.....
24 weeks pregnancy belly picture.....


















De buik-bel heb ik van mijn ouders gekregen.....
I got this belly-bell from my parents....




















We hebben ook al een (tweedehands) kinderwagen gekocht....de katten zijn natuurlijk erg nieuwsgierig...
We also have bought a (secondhand) pram...the cats are very curious....















Woensdag zijn mijn ouders een dag geweest en mijn vader is erg druk geweest met de babykamer meubels in elkaar zetten......maar alles staat er nu! Alleen nog de kamer aankleden........
Wednesday my parents came over and my father was very busy with the babyroom furniture....I only have to decorate the room now.....















De gordijnen voor de babykamer...deze hebben ook op de babykamer van mijn zus en mij gehangen....
The curtains for the babyroom...these are more than 38 years old, they have hung in my sister and my babyroom...

Mijn moeder is inmiddels weer met een nieuwe chemokuur begonnen. Ik vind het zo knap van haar dat ze al een week na de eerste chemo weer een dagje bij ons is geweest!
My mother started with a new chemo treatment. I'm so impressed that she came to visit us a week after the first chemo!

Gistermiddag heb ik voor het eerst weer even in de tuin gezeten in het zonnetje....wel met jas en sjaal, maar het was heerlijk! Jammer genoeg is het vandaag weer zo'n grijze koude dag!
Yesterday it was the first time again that I have sitting in the sun in our garden...ofcourse with coat and shawl, but it was wonderful! Sadly today it's a cold grey day again!














And look what came by mail this week......a cute handmade babycap made by Jo-Anne ! I won the cap over at Coringe's blog last December.............















Dit was het weer voor deze keer....wanneer ik weer op mijn blog te vinden ben weet ik niet, maar als de babykamer is ingericht dan post ik natuurlijk wat foto's!
Ik wil jullie nog heel hartelijk danken voor al de lieve reacties op mijn laatste posten...doet mij erg veel goed!

This was my post for this time...when I'm back again I don't know yet, but when the babyroom is decorated ofcourse I put some pictures of it on my blog!
I want to thank you so much for the lovely comments om my last two posts...I really appreciate it! 

xxxMirjam

11 opmerkingen:

  1. Wat vind ik het toch jammer voor je, Mirjam, dat dit zo'n moeilijke tijd voor je is. Ik hoop dat je veel steun hebt aan de therapie in Zwolle en dat je straks, als je je zoon eenmaal in je armen hebt, al deze nare gevoelens snel vergeten bent. En dat het dan eindelijk tijd is om te GENIETEN!!!
    Wat een leuk boxkleed heb je gemaakt, zeg! Ja, die stof ken ik wel!
    En wat fijn dat je ouders, ondanks hun gezondheidsproblemen, toch zo'n hulp voor je zijn!!

    Mooie buikfoto en wat gaaf dat je die muts van Jo-Anne gewonnen hebt!!

    Ik wens je heel veel sterkte!!

    XXXJenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om weer wat van je te horen Mirjam. Mag hopen dat je veel baat zult ondervinden met therapie.

    Leuke spulletjes heb je gemaakt zeg! Kan ook niet anders met zo´n grappig stofje.

    Dat mutsje is zo schattig. Nog 3,5 maand en dat kan ´ie gebruikt worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals Petra ook al zei; blij weer wat van je te horen! Ik vind het toch zo sneu voor je dat je je zo rot voelt tijdens je zwangerschap. Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat hoor!!
    Leuk dat de gordijntjes uit jou babytijd nu weer gebruikt kunnen worden. Ik heb nog wel de wieg gebruikt waar ik ooit zelf in gelegen had.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat van de babykamer, hij wordt vast superleuk!! Volgens mij ben je ook daar heel goed in!!!
    Hou je haaks meid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sorry that you still aren't feeling well... love the photos!! {{{hugs}}} :):):):):):):):):):):):):):):):)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer dat je niet kunt genieten van je zwangerschap. Wel fijn dat je er hulp bij krijgt, ik wist niet dat dat mogelijk was.
    Wat leuk dat je je eigen gordijnen weer hergebruikt worden. Ze hebben een mooie kleur in ieder geval, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
    En ik wil je moeder ook even sterkte wensen. Ik ben ook met een nieuwe chemokuur begonnen, dus we zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Fijn dat ze nog energie heeft om je te helpen.
    Heel veel sterkte met je zwangerschap en ik hoop dat je er toch nog wat van kunt genieten.
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om weer een blogpost van je te lezen en je buik is goed aan het groeien. Nog heel even doorzetten meid, en dan kunnen jullie je zoon in je armen nemen. Hopelijk zijn al je zorgen dan weer snel vergeten, ik denk in ieder geval aan je!

    Het boxkleed is zo leuk geworden, wat ben jij toch creatief!

    Heel veel sterkte toegewenst en ook voor je ouders, liefs Vivian.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je hulp kunt krijgen met de mentale problemen... ik wist ook niet dat dat er was... ik hoop dat de laatste maanden voorbijvliegen, dat het zonnetje voor je gaat schijnen en dat straks alle zorgen achter de rug zijn en je kunt gaan genieten! Sterkte voor jou én je moeder, wat fijn dat ze zo'n steun voor je is in een tijd die voor jullie allebei moeilijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat het nog steeds niet zo goed gaat met je. Het boxkleed en de speelgoedzakken heb je ondanks dat je je zo rot voelt toch maar gemaakt. Ik vind het stofje geweldig leuk! Zo leuk dat de gordijnen van jezelf weer gebruikt worden. Dat je die nog hebt!!! Fijn dat je zo veel hulp van je ouders hebt, ondanks dat ze zelf ziek zijn. Wat een grappig mutsje heb je gewonnen, zal je baby straks erg leuk staan! Ik kijk uit naar het eindresultaat van de babykamer! Hou je taai!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Not that long to go now Mirjam...hang in there! We're all rooting for you! Holding your son in your arms will be so worth the discomfort you are feeling now...Please take care...sending you hugs!

    Love what you've done so far with the nursery! Those curtains and playpen...can't wait to see it all done! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Mirjam, ik kwam nog eens even een kijkje nemen hoe het met je zwangerschap gaat, maar ik zie dat je je niet echt lekker voelt, wel jammer, maar als je goede begeleiding krijgt zal het vast beter gaan, en geloof me, 3,5 maand is zo voorbij maar ook de rust in huis, haha. Mooi klein buikje heb je trouwens voor 20 weken, lekker foto's blijven maken van je buik, als ik die van mij terugkijk kan ik me niet meer voorstellen hoe het was om met zo'n enorme meloen rond te lopen, maar het is het allemaal waard!!! Sterkte, groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach Miriam dit vind ik zo verdrietig en ook jammer voor jou. Wist ook niet dat er een speciale poli voor was. Maar ik weet wel dat ervaringen kunnen delen en weten dat je er niet alleen voor staat troost biedt.
    Leuk om te zien dat alles 'groeit'. Je buik, het nieuwe kamertje, gordijntjes en een prachtig box-kleed van eigen hand.
    Heel veel sterkte voor jou, voor je moeder, pa en partner.

    Liefs, Angèle

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...